Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

(továbbiakban: ÁSZF)

petimatek.hu

1. Szolgáltató adatai

Név: Kriszbacher Péter János e.v. Székhely: 7400 Kaposvár, Bajcsy-Zs. utca 90.
Elektronikus levelezési cím: info@petimatek.hu

Nyilvántartási szám: 52834170
Adószám: 69194263-1-34
Telefonszám: +36703882929
(továbbiakban: Szolgáltató)A tárhely-szolgáltató adatai:

Név: Webnode AG
Cím: Limmatquai 112, 8001 Zürich, Switzerland

Regisztrációs azonosító: CH-170.3.036.124-0

Kereskedelmi nyilvántartás:Kanton Zug, Handelsregister- und Konkursamt, Aabachstrasse 5, Postfach 6301 Zug

2. Hatályosság és rendelkezésre állás

2.1. Az ÁSZF hatálya Szolgáltató petimatek.hu webshop (továbbiakban: webshop) weboldalán (www.petimatek.hu, továbbiakban: weboldal) keresztül a webshopban történő vásárlást lebonyolító vevők (továbbiakban: Felhasználó vagy Felhasználók), valamint Szolgáltató, mint eladó között létrejövő jogviszonyokra terjed ki. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás - így többek között jelen ÁSZF rendelkezései is - automatikusan érvényes.

2.2. Az ÁSZF 2021. április 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításra okot adó körülmények lehetnek különösen: szállítási díjak változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, Szolgáltató adataival kapcsolatos változások. A módosításokat Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 12 (tizenkettő) nappal a weboldalán közzéteszi - mely idő alatt Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.

2.3. Az ÁSZF kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. Az ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.petimatek.hu/felhasznalasi-feltetelek/ .

2.4. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az 1. pontban megadott elérhetőségeken Szolgáltató rendelkezésre áll.

3. Megvásárolható termékek

3.1. A weboldalon megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.

3.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

3.3. Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldalon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,- Ft-os vagy 1,- Ft-os árra, akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül - a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően - az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a Felhasználókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság fogalmát a törvény nem határozza meg.

3.4. A 3.3. pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Ptk. alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek keletkeznének. Ennek alapján a hibás (téves) áron visszaigazolt megrendelés érvénytelen szerződésnek tekintendő.

4. A vásárlás menete

4.1. Felhasználó a weboldalon történő regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

4.2. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott terméket. A 'Kosár' ikonnál ezt egy szám jelzi. Folytathatja a vásárlást, illetve megtekintheti a kosár tartalmát a 'Kosár' ikonra kattintva.

4.3. Felhasználó 'kosár' oldalon a következő lehetőségek közül választhat:

  • beállíthatja a darabszámot
  • kitörölheti a kiválasztott terméket
  • folytathatja a vásárlást
  • kifizetés gombra kattintva a 'számlázás' oldalra léphet

4.4. A 'számlázás' oldalon meg kell adnia a számlázási adatokat (név, cím, e-mail cím, telefonszám). Majd a következő lehetőségek közül választhat: visszaléphet és módosíthatja a kosár tartalmát, megadhat a számlázási címtől eltérő szállítási címet, illetve a 'folytatás' gombra kattintva 'szállítás' oldalra léphet.

4.5. A 'szállítás' oldalon a felhasználó kiválasztja a szállítási módot, mely a következő lehet:

  • házhoz szállítás MPL, 1000,- Ft
  • személyes átvétel időpont egyeztetés után, ingyenes

Visszaléphet a számlázáshoz, illetve a 'folytatás' gombra kattintva a 'fizetés' oldalra léphet.

4.6. A 'fizetés' oldalon a felhasználó kiválasztja a fizetési módot, mely a következő lehet:

  • online, bankszámlára történő átutalás

Amennyiben a rendelés értékét banki átutalással előre szeretné kiegyenlíteni, válassza ezt a lehetőséget.

Visszaléphet a szállításhoz, illetve a 'folytatás' gombra kattintva a 'visszaigazolás' oldalra léphet.

4.7. A 'visszaigazolás' oldalon a felhasználó leellenőrizheti, szerkesztheti a megrendelés adatait a szállítási és fizetési beállításokat. Be kell jelölnie, jelölő négyzet segítségével, hogy elfogadja a felhasználási feltételeket, és tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik. A 'megrendelés befejezése' gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

4.8. Felhasználó által megadott e-mail címre visszaigazoló e-mailt küldünk, mely tartalmazza a számlázási és szállítási adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, a fizetendő összeget, a számlaszámot, amelyre az utalást teljesíteni kell, valamint a rendelésszámot.

4.9. Amennyiben a befizetés beérkezett az általunk megadott bankszámla számra, a Felhasználó által megadott email címre újabb levelet küldünk a befizetés megérkezéséről, valamint a szállítás várható idejéről. A vásárlásról minden esetben elektronikus számlát állítunk ki az onlineszámla.hu számlázási rendszer segítségével. Minden számlát e-mailben továbbítunk Felhasználó részére a termék megrendelésekor megadott e-mail címre.

4.10. Amennyiben a webshopban bármilyen hiba vagy hiányosság lép fel a termékekre vagy azok árára vonatkozóan, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk Felhasználót az új, valós adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

4.11. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

4.12. Felhasználó a megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.1. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

5.2. Teljesítési határidő általában, a szerződés létrejöttétől számított 5 munkanapon belül, de legfeljebb 30 napon belül.

5.3. Felhasználó köteles a csomagot annak átvételekor megvizsgálni, és a termékeken, vagy a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.

5.4. Személyes átvételre a Szolgáltató székhelyén, Szolgáltató 1. pontban írt elérhetőségein történő előzetes időpont egyeztetést követően van mód.

6. Felhasználó elállási joga

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

6.2. Felhasználó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával Szolgáltató 1. pontban megjelölt elérhetőségeinek valamelyikén írásban, szóban, elektronikus úton vagy a Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján. Felhasználó írásban történő elállása esetén elegendő az elállási nyilatkozatot Szolgáltató részére megküldenie 14 napon belül. Postai úton, írásban történő elállás esetén Szolgáltató a postára adás időpontját, telefonon történő elállás esetén a telefonon történő jelzés időpontját, elektronikusan, e-mail útján történő elállás esetén pedig az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. Postai úton történő elállás esetén ajánlott küldeményként való jelzést fogad el Szolgáltató.

6.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet Felhasználó az elállási joggal.

6.4. Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

6.5. A termék visszaküldésének költségét Felhasználó viseli. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Szolgáltató nem köteles a Felhasználó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

6.6. Szolgáltató a termék visszaérkezését, követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék(ek) árát a felhasználó részére.

6.7. A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

6.8. Felhasználó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállási nyilatkozatának Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később postai úton, vagy futárszolgálat segítségével visszaküldeni vagy Szolgáltató székhelyén leadni. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a terméket Szolgáltató részére. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

6.9. Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.10. Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg azt a Felhasználót, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7. Szavatosság (kellékszavatosság, termékszavatosság)

7.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. Amennyiben Felhasználó a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősül, úgy az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2. Felhasználó - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna. Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha Felhasználó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hiba kijavítását - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Szolgáltató adott okot. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.3. Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni.

Amennyiben a Ptk. rendelkezései szerint Felhasználó fogyasztónak minősül, a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. Felhasználó kellékszavatossági igénye, amennyiben a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősül a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el, egyéb Felhasználó esetén az elévülési idő egy év.

7.4. Amennyiben Felhasználó a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősül, úgy a termék hibája esetén Felhasználó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

7.5. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíteni nem lehet. Felhasználó termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.6. Szolgáltató nem felel, és nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termék nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

7.7. Felhasználó kellék-, illetve termékszavatossági igényének érvényesítése esetén Felhasználó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, nyugtával).

7.8. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik.

7.9. Szolgáltató a Felhasználó által bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát haladéktalanul, igazolható módon Felhasználó rendelkezésére bocsátja. Ha Szolgáltató a Felhasználó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Felhasználót. Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

8. Panaszkezelés

8.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződés teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a Szolgáltató 1. pontban írt elérhetősége útján közölheti.

8.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Felhasználónak.

8.3. Szolgáltató az írásbeli vagy elektronikus úton érkezett panaszt 30 napon belül írásban, vagy elektronikus úton megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésre bemutatja.

8.4. Felhasználó panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

  • Felhasználó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

  • Felhasználó panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetősége:

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Felhasználó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Felhasználót megillető jogokkal és a Felhasználót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

8.5. Amennyiben Felhasználó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy Felhasználó a jogvita rendezése érdekében bírósághoz fordulhat. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben fel kell tüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

9. Szerzői jogok

9.1. Tekintettel arra, hogy a weboldal, és minden azon szereplő tartalom, elnevezés és termék (továbbiakban együttesen: tartalom) szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalom vagy annak bármely részlete letöltése, másolása, bármilyen formában történő többszörözése, újra nyilvánossághoz közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.

9.2. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen tartalmat átvenni írásos hozzájárulás esetén is kizárólag az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

9.3. Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

10. Adatkezelési szabályok

10.1. Szolgáltató, mint adatkezelő online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált Felhasználók személyes adatait, kizárólag a vásárlások és megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.

10.2. Szolgáltató, mint adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált Felhasználóknak
a webshopban kezelt személyes adatait.

10.3. Szolgáltató, mint adatkezelő elérhetősége megegyezik az 1. pontban Szolgáltató adatainál megjelölt elérhetőségekkel.

10.4. Az adatkezelés jogalapját az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés a) pontja biztosítja.

10.5. Az adatkezeléssel érintettek köre: a weboldalon regisztrált Felhasználók. A kezelt adatok köre: a weboldalon regisztrált Felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok (név, elérhetőség (telefon, email), szállítási és számlázási cím. Felhasználó a weboldalon történő regisztrációval kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.

10.6. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:

  • Kriszbacher Péter János e.v.
  • Külső szállító esetén, a kézbesítést végző személy.

10.7. Az adatkezelés időtartama: az elektronikusan tárolt személyes adatok a megrendelés teljesítését követően a vonatkozó jogszabályban meghatározott időn belül törlésre kerülnek.

10.8. Felhasználó kérelmezheti Szolgáltatónál, mint adatkezelőnél tájékoztatást személyes adatai kezeléséről, személyes adatainak helyesbítését, illetve személyes adatainak törlését vagy zárolását. Felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a weboldalra belépve megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti saját személyes adatait. Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését a Szolgáltatónál, mint adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

10.9. Szolgáltató, mint adatkezelő a kérelem megérkezésétől számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált Felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált Felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.

10.10. Ha a regisztrált Felhasználó nem elégedett a Szolgáltató, mint adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (www.naih.hu/kapcsolat.html) fordulhat.

11. Vegyes rendelkezések

11.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

11.2. Ha az ÁSZF bármely része érvénytelenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét nem érinti.

11.3. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak, és nem jelenti azt, hogy Szolgáltató a későbbiekben ne ragaszkodna annak érvényesítéséhez.

11.5. A webshop Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel a weboldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben Felhasználó a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősül, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Felhasználóval szemben keletkező vitás ügyekben az alperes (Felhasználó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

11.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

11.7. Szolgáltató - az ÁSZF-ben foglalt fizetési módok tekintetében - nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

11.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletben foglalt rendelkezéseknek.

11.9. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt olvasható.

11.10. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt olvasható.

11.11. A 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
itt www.njt.hu olvasható.

11.12. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint annak értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.